דווקא ההחלטות שמקלות על החיים, הן אלו שהכי קשה לנו לקבל. וזה נכון גם להיפך, דווקא הבחירות הקלות הן אלו שגורמות קושי.
קל לבחור לאכול מה שבא, קשה להחליט לאכול בריא ומסודר. ההחלטה להתחיל להמנע ממה שפוגע בנו, למרות שכרגע הוא גורם לנו עונג רגעי, היא קשה, אבל בסופו של דבר מקלה עלינו.
קל לבחור לעבוד בעבודה שיוצרת לנו הכנסה יציבה. למרות שהתפקיד לא בדיוק ממלא את משאלת הלב והשאיפות שלנו. ואנחנו נשארים באותו מקום, למרות שאנחנו פחות מאושרים ממה שיכולנו להיות.
קל לשמור דברים לעצמנו במערכות יחסים עם בן הזוג, חברים או קרובים. גם אם יש דברים שמפריעים לנו, אנחנו לרוב נמנעים מלדבר עליהם כדי לא לפתוח תיבות פנדורה. ואז אנחנו שומרים לעצמנו את זכות השתיקה ופשוט סובלים בשקט (לא חשוב מאיזו תפוצה ההורים שלנו הגיעו :))
איך נדע לבחור נכון עבורנו?
תרגיל נחמד שיסייע להחליט מה נכון:
עמדו בגב זקוף, קחו נשימה עמוקה וחשבו על מה שאתם רוצים לקבל החלטה עבורו, משהו עם שתי אופציות או יותר. התחילו לחשוב על האפציה הראשונה, ושימו לב לאן הגוף נוטה, קדימה או אחורה. אם מדובר במשהו חיובי שאנחנו רוצים לעשות, הגוף יטה את עצמו קדימה. ואם מדובר במשהו שלילי, הגוף יטה לאחור ואפילו יקרוס אל עצמו.
לעיתים מתפתחות פתולוגיות על רקע אי מימוש רצונות ושאיפות. כשאנחנו מכריחים את עצמנו לעשות דברים שלא נכונים לנו, אנו גורמים נזק לגוף ולנפש.
ובונוס למיטיבי לכת:
איך יהיה לנו קל יותר להחליט החלטה קשה? נסו לדמיין את התוצאה הסופית שתגיע בעקבות קבלת ההחלטה. חשבו על סוף התהליך, גם אם אתם לא יודעים איך תגיעו לשם.
דמיינו את עצמכם בסוף התהליך, התחברו לתחושה שעולה בכם ומשם תדעו למצוא פתרונות לכיוון היעד.
נסו זאת ותראו עד כמה ההשקעה משתלמת.
ומהלכה למעשה- מזמינה אתכם לקבל החלטה קשה שכנראה תוביל אתכם לחיים הרבה יותר קלים.